Redakční systém – co to je?

Redakční systémy umožňují kompletní správu obsahu webu. Jejich základní funkcí je publikování textů. Uní toho ovšem mnohem víc, obsahují nebo lze do n

Jak vybrat kolo pro dospělé?
Bezsrstí mazlíčci – netradiční parťáci ze zvířecí říše
Než začnu běhat, aneb rady do začátků

Redakční systémy umožňují kompletní správu obsahu webu. Jejich základní funkcí je publikování textů. Uní toho ovšem mnohem víc, obsahují nebo lze do nich doinstalovat celou řadu doplňků, např. diskusní fóra, fotogalerie, internetový obchod atd.

druhy

  • —  Joomla!
  • —  Drupal 7
  • —  WordPress
  • —  PhpSR
  • —  Albiereo
  • —  E107
  • —  Textpattern
  • —  Jaws
  • —  SunLight CMS

RSS

  • RSS slouží k prezentaci informací především z často aktualizovaných webových stránek
  • Uživatelům tato technologie pomáhá sledovat obsah stránek
  • RSS čtečka se někdy označuje jako agregátor.

RS čtečka

–          Jde o software, který slouží k zobrazování článků z RSS kanálů

–          Čtečka v pravidelných intervalech připojuje k zadaným zdrojům a pokud objeví nové články, stáhne je, případně je rozdělí do složek dle jejich charakteru a klíčových slov.

–          RSS čtečky můžeme rozdělit na:

o    softwarové čtečky

  • Jedná se o programy, které se instalují na počítač.
    • RSS Reader
    • FeedDemon
    • FeedReader
    • SharpReader

o   webové čtečky

SEM

–          marketing ve vyhledávačích

–          Cíl:

o   Zvýšení prodeje

o   Zviditelnění se

–          Metody

o   SEO

o   PPC

SEO

On-page faktory

  • patří sem vše, co je spjaté s obsahem webových stránek, vše co může ovlivnit pozici ve výsledcích vyhledávání.
  • Nejedná se pouze o viditelné prvky(obsah), ale i o zdrojový kód, jeho sémantiku a o celkové postavení stránek v rámci celého webu.
  • Klíčová slova
  • Nadpisy
  • Doména stránek
  • Titulek stránek
  • Mapa stránek
  • Jaké je zaměření stránek?
  • Jaký je cíl stránek?
  • Jaká je cílová skupina?
  • Kdo je hlavní konkurence?
  • Kdy se návštěvník mění na zákazníka?
  • Přístupnost
  • Vyhledatelnost
  • Návštěvnost
  • Odkazující stránky
  • Aktuálnost
    • Měla by být zapamatovatelná.
    • Vyhledávači jí přisuzují velkou váhu.
    • Čím méně slov v doméně, tím lépe.
    • Není vhodné používat předložky a spojky.
    • Doménu nemůžete vlastnit, ale pouze si jí pronajmout.
  • Tyto faktory nelze ovlivňovat přímo na vytvářené stránce.
  • U zpětných odkazů je důležitá hlavně jejich kvalita, dále pak počet, tématická příbuznost odkazujících stránek a kde se na odkazujících stránkách nacházejí.
  • SPAM
  • Skrytý text
  • Malý text
  • Klamná klíčová slova

Otázky než začnu tvořit www stránky

Faktory ovlivňující vstupní analýzu webových stránek

Doména

Off-page faktory

Zakázané metody SEO

Google Analytics

–          Webová  analytika.

  • Říká jak se klienti chovají, ale ne proč se tak chovají.
  • Je nabízena zdarma.
  • Nabízí nástroje pro sběr a sledování dat.

 

Cookie

  • Soubory cookie jsou malé textové zprávy, které odesílá webový prohlížeč , aby mohl sledovat činnost uživatele  na určitém webu.
  • Jejich účel u webové analýzy je identifikace uživatele pro pozdější použít.
  • Cookies dělíme na:
    • Vlastní: je vytvořen danou webovou doménou. Návštěvník jej vyžádá přímo zapsáním adresy URL do svého prohlížeče nebo klepnutí na odkaz.
    • Cizí:  pracuje v pozadí a obvykle je spojen s reklamou.
  • Soubory cookies nejsou zákeřné a nemohou poškodit váš počítač.
  • Uživatel je může kdykoliv vymazat.

Meta tagy

  • Jsou to metadata o dané webové stránce.
  • Nachází se v hlavičce
  • Týkají se :
    • Popisků
    • Klíčových slov
    • Autora
    • Jazyku
  • Umístění slov či hledaní fráze na stránce.
  • Vzájemná poloha hledaných slov.
  • Hodnota stránky získaná na základě hodnocení.
  • Stáří domény.

Zlepšení pozice vyhledávání

Princip fungování vyhledávače

robot prohledává internet – ukládá do databáze a prování indexaci

PageRang a S-rank

  • Počítá hodnotu stránek podle toho, kolik a jak důležitých stránek na hodnocenou stránku odkazují.
  • Nijak nesouvisí s  hledaným slovem  ve vyhledávačích.
  • Funguje podobně jako PageRank.

S-Click

– stejné jako Google adwords ale od seznamu

CPC

– cena za proklik

CTR

– míra prokliků

PPC

– metoda, kdy neplatíte za zobrazení ale za klik

Google adwords

– systém PPC vytváření reklam

loading...

COMMENTS